NOVINKA: Spustili jsme nové online kurzy o výkonnostní Meta reklamě Zobrazit kurzy

Automatická pravidla v Meta reklamě

Automatická pravidla v Meta reklamě

Nastavit a spustit kampaň je jen začátek. Úspěšné kampaně stojí na pravidelné optimalizaci podle reálných výsledků. Meta specialisté mají na výběr. Stále dokola ručně upravovat reklamy v Business Manageru, nebo si ulehčit práci a nastavit automatická pravidla. Obě možnosti mají své pro a proti. V tomhle článku se dozvíte, jak s pravidly pracovat a kdy je dobré se jim vyhnout obloukem. Dáme vám také nahlédnout do toho, jak je používáme my. 

5 minut čtení

Co jsou pravidla na Metě 

S pravidly můžete nastavit podmínky pro automatické úpravy kampaní, sad reklam a reklam. To vám pomůže efektivněji spravovat reklamy a zajistit splnění výkonnostních cílů bez neustálých manuálních zásahů

Příklad: Pomocí automatizovaných pravidel můžete například zvýšit rozpočet u úspěšné reklamy. Pokud reklama překročí určitý zadaný práh výkonu, můžete použít pravidlo, které v takovém případě navýší rozpočet. Toto patří k TOP pravidlům našich specialistů.

Pravidla v Meta reklamě mohou ušetřit čas, ale pamatujte na to, že Meta nevidí všechna data a reálný dopad reklamy může být jiný. I s automatizací je třeba sledovat celek a mít o dění v kampaních neustálý přehled. 

Výhody a nevýhody automatizovaných pravidel 

Specialista si může dopřát pár hodin spánku a kampaně nejen běží, ale v reálném čase reagují na aktuální situaci. Zní to skvěle a v mnoha ohledech to skvěle funguje. Automatická pravidla na Facebooku ale mají i svá negativa. 

Výhody pravidel:

Efektivita: Automatická pravidla vám umožní zvýšit rozpočet, vypnout kampaně na víkend a v neděli je naopak naboostovat a dělat další úpravy bez častých manuálních zásahů – získáte více prostoru na jinou práci.

Konzistence: Předem nastavená kritéria zajišťují plynulý běh kampaně založený na datech z Mety.

Rychlost: S pravidly kampaně obratem reagují na změny ve výkonu. Akci spouští na základě dat v reálném čase – ideální pro škálování kampaní.

Nevýhody pravidel: 

Nedostatečná flexibilita: Předem nastavená pravidla neumí pracovat s neočekávanou situací a udělat za vás složitější rozhodnutí. 

Chybné nastavení: Pokud pravidlo nastavíte špatně, může uškodit. Pro efektivní funkci je znát cíl kampaně a rozumět všem metrikám. 

Nedostatek kontextu: Meta nevidí reálná data (která najdete jen v CRM) a může zastavit „neúspěšnou” reklamu, která jede skvěle (to platí zvlášť například u produktů s dlouhým prodejním cyklem, nebo kde chcete, aby vám lidé volali apod.).

Nastavení automatických pravidel v Meta reklamě krok za krokem

Samotné nastavení automatických pravidel je snadné. Pravidla se skládají ze tří částí:

  • Podmínky: Kdy se pravidlo spustí.
  • Akce: Co má pravidlo vykonat při splnění podmínky.
  • Cíle: Kterou část Meta reklamy pravidlo ovlivní (kampaň, reklamní set nebo reklamu). 

Než se do toho pustíte, měli byste mít 100% jistotu, že se perfektně orientujete v metrikách na Metě

Jakmile víte, co chcete, můžete se do toho pustit.

K nastavení pravidel se dostanete přes váš reklamní účet. 

  1. Přejděte do správce reklam a přihlaste se do účtu.
  2. V levém horním rohu klikněte na nabídku a vyberte možnost „Automatická pravidla".


    Automatická pravidla ve správci reklam

  3. V sekci „Automatická pravidla" klikněte na tlačítko „Vytvořit pravidlo".

Další kroky záleží na účelu pravidla, postup je ve všech případech stejný. 

  1. Rozsah pravidla: Vyberte, zda se pravidlo vztahuje na všechny kampaně, sady reklam nebo jednotlivé reklamy.
  2. Akce pravidla: Vyberte, co se má v rámci automatizace provést:
    • Kampaně: Vypnout / zapnout, odeslat upozornění, upravit rozpočet.
    • Sady reklam: Vypnout / zapnout, upozornění, upravit rozpočet nebo nabídku.
    • Reklamy: Vypnout / zapnout nebo upozornění.
  3. Podmínky: Nastavte, za jakých okolností se pravidlo spustí (např. CPA pod 200 Kč).
  4. Časový rozsah: Zadejte období, ze kterého se mají data vyhodnocovat (např. 7 dní).
  5. Frekvence: Určete, jak často se pravidlo spustí (např. jednou denně).
  6. Oznámení: Nastavte způsob, jak budete informováni o provedení pravidla.

Příklad pravidla: Pokud je náklad na nákup (Cost per Purchase) na základě dat z posledních 3 dnů nižší než 200 Kč zvyš rozpočet o 10 %, pravidlo spouštěj jednou denně. 

7 nejpoužívanějších pravidel na Metě a jejich praktické využití

První pravidlo automatických pravidel je: Používejte je jen v případě, že víte, co děláte. 
Pokud máte metriky v malíku, automatická pravidla se hodí pro efektivnější správu reklam, optimalizaci rozpočtu a pomohou vám dosáhnout lepších výsledků
Meta nabízí spoustu možností. Tady je 7 nejoblíbenějších i s názorem našich specialistů.

Pozastavení neefektivních reklam

Funkce: Pozastaví kampaň, která nesplňuje stanovené metriky (například vysoké požadované náklady na výsledek). 

Benefit: Zaměřuje prostředky na efektivnější reklamy a šetří tak váš rozpočet.

Názor specialisty: Toto pravidlo používám výjimečně. Hodí se u reklam, kde je spousta bannerů. V takovém případě po pravidlu chci vypnout reklamu v případě že:

  • Počet nákupů > 0
  • Náklady > než X (dlouhodobé průměrné CPA)

Ve většině případů chci mít kontrolu nad tím, co a kdy vypnu. 

Zvýšení rozpočtu nejvýkonnějších reklam

Funkce: Pravidlo automaticky zvyšuje rozpočet u reklamy, která dosahuje nebo překračuje předem nastavené hranice výkonu (například cenu za výsledek).

Benefit: Pomáhá efektivně škálovat dobře fungující reklamy a maximalizovat jejich výkon.

Názor: U klientů s jednoduchou strukturou nebo zajetým účtem používáme často. Nejlepší je u dynamických reklam (kde se nemusí kontrolovat bannery), ale využít se dá všude.

Pravidla nastavujeme na sady:

  • ROAS > X ➡️ Navýšení denního spendu o 20 % 
  • ROAS < 7 ➡️ Snížení denního spendu o 20 %. 

Je třeba nastavit minimální a maximální denní rozpočet, data, která má brát pravidlo v potaz (nejčastěji za posledních 3 nebo 7 dní) a kdy se má pravidlo aktivovat. 
U dlouhodobě efektivních kampaní 3x týdně, u kampaní, co „jedou rakety” nastavujeme denní aktivaci. 

Plánování reklamy

Funkce: S tímto pravidlem se reklamy mohou spouštět v době, kdy je vaše cílová skupina na Facebooku (nebo Instagramu) nejaktivnější.

Benefit: Snižuje zbytečné výdaje a zvyšuje pravděpodobnost konverzí.

Názor: Toto pravidlo u nás specialisté u e-shopů nevyužívají. Pokud nejsou lidé aktivní, Meta reklamu nedoručuje.

U e-shopů tohle pravidlo (s výjimkou flash akcí nedává smysl). Super je třeba v případě, že máte restauraci, kde chcete promovat polední menu. Nebo službu, kde chcete, aby vám lidé v určitém čase volali.

Znovu spuštění reklam s pozdními konverzemi

Funkce: Může identifikovat reklamy, které začnou generovat konverze po delším čase, a znovu je spustí.

Benefit: Užitečné pro firmy s delšími prodejními cykly nebo u produktů s vysokou hodnotou.

Názor: U našich klientů toto pravidlo většinou nedává smysl. Tento typ kampaní chceme mít ručně pod kontrolou. 

Úprava rozpočtu podle denní doby

Funkce: Umožní vám zvyšovat rozpočet během hodin, kdy reklamy dosahují nejlepších výsledků a naopak ho sníží v době, kdy jsou méně efektivní.

Benefit: Pomáhá maximalizovat návratnost investic během nejvýkonnějších období.

Názor: Meta si zvládne rozpočet ohlídat na základě dat i bez pravidel. Pravidlo se hodí především u klientů se stovkami až tisíci konverzí denně, kde se pracuje s hromadou dat.

Prevence překrývání publika a aukcí

Funkce: Rozpozná překrývání mezi sadami reklam a předchází mu. To snižuje konkurenci v aukcích a předchází únavě publika. 

Benefit: Zajišťuje, že se cílové skupině nezobrazuje opakující se sdělení stále dokola.

Názor: V minulosti šlo o velké téma, dnes už se to tolik neřeší. Tohle pravidlo spojuje kampaně a může to zabít tu úspěšnou, takže ho nepoužíváme. Nedává smysl a může uškodit.

Prevence fragmentace publika

Funkce: Pomůže vám automaticky upravit cílení, abyste předešli vytváření konkurenčních sad reklam s podobným publikem.

Benefit: Umožňuje efektivněji oslovit správné publikum a minimalizuje plýtvání rozpočtem. 

Názor: Více používáme široké cílení, tohle moc ne. V dnešní době už postrádá smysl. 

Meta pravidla v praxi: Jak je využíváme v týmu

Naši specialisté se dělí na dva tábory. Někteří jim vůbec nepřišli na chuť, pro jiné jsou pravidelnou rutinou. 
Všichni specialisté, kteří je pravidelně využívají, však mají jedno vlastní pravidlo: Nikdy nepolevovat v kontrole. 

„Za mě jsou pravidla super (byť používám jen přidávání rozpočtu a vypínání neefektivních kampaní v rámci testů), jen to neznamená, že je optimalizace bez práce,” říká Jiří Socha. „Na kontrole jsem nepolevil, jen je to rychlejší” dodává.

Automatická pravidla na Metě nejsou podmínkou úspěchu. V našem případě je to vlastně trochu naopak – věnujeme se tomu poctivě a umíme to líp než Meta. Pravidla jsou jen další nástroj, který vám může přinést jisté benefity, ale v žádném případě nejde o konverze bez práce.

Většina specialistů v našem týmu pravidla nevyužívá: „Nikdy jsem pravidlům úplně nepřišel na chuť nebo nenašel jejich účelné využití,” říká Vít. Podobný názor má i Markét s Davidem. Na chuť jim nepřišel ani Honza Bartoš.

Používat automatická pravidla, nebo ne?

Specialisté musí dnes koukat mimo Metu. Na Metě ani v GA nevidíte přesná data a chybí vám kontext.

U nás jdeme často přímo proti doporučení Mety. Když jsou čísla v CRM skvělé, není přece důvod stopnout reklamu, která Metě připadá nevýkonná. Díky testování a zkušenostem vidíme reálný dopad a víme, co si můžeme dovolit. V roce 2025 je pro specialisty nutné osvojit si nový pohled na kampaně i vyhodnocování. O tom, na co byste se měli zaměřit se dočtete v článku 3 věci, bez kterých se na Metě v roce 2025 neobejdete.

Pokud chcete pomoc s automatickými pravidly – nebo rovnou s kompletním výkonem na Metě – ozvěte se! Domluvíme se, jak z Mety vyždímat maximum. 

Další články z našeho blogu

12 minut čtení

Jak jsme pomohli e‑shopu meziročně vyrůst o 107 %

Netajíme se tím, že jdeme po penězích. Důvody jsou dva. Zaprvé je máme rádi. A zadruhé bez nich nemůže fungovat žádný byznys ani jednotlivec. Prostě čísla musí sedět. Tečka.

10 minut čtení

BOOBEE: Nárůst obratu o 308,6 % a vyprodané zásoby za 30 dnů spolupráce

Předchozí agentura klientovi řekla, že má nereálné cíle. My po měsíci zvedli obrat BOOBEE o 308,6 %, měsíční objednávky navýšili o 295 % a spend na účtu navýšili o 947,5 %. Cena za proklik se snížila víc než polovinu a povedlo se nám vyprodat zásoby. Už na začátku jsme viděli, že problém nebude jen v Metě a bude to třeba vzít „od podlahy”. Komunikace na webu, pochopení cílovky, celkové změny v propagaci značky... Úspěch ovlivnilo také důsledné testování, které přineslo nečekaná data. Vzali jsme to od základů a ukázali, že když se nad tím přemýšlí, tak to jde. Jak se nám to povedlo?

6 minut čtení

Jak a proč rostou naši klienti?

Koukněte se do zákulisí našich strategií a taktik pro reklamy na Facebooku. Uvidíte konkrétní příklady, které přivedly měřitelné zlepšení u našich klientů.

Vyděláme vám na výkonnostních kampaních na Facebooku a Instagramu

Svěřte je profíkům s prokazatelnými výsledky. #konverzimzdar

12

let zkušeností a praxe

Byli jsme u začátků sociálních sítí a neustále se zlepšujeme.

8+

Specialistů v týmu

Každý specialista je si roven.
Juniory v týmu nemáme.

12

zemí po celé Evropě

Postaráme se o vaše kampaně i v zahraničí.

30k – 10mio

měsíční rozpočty klientů

Máme velké i malé klienty, zvládneme vše.

 

Nezávazná poptávka

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů