
12 minut čtení
Jak jsme pomohli e‑shopu meziročně vyrůst o 107 %
Netajíme se tím, že jdeme po penězích. Důvody jsou dva. Zaprvé je máme rádi. A zadruhé bez nich nemůže fungovat žádný byznys ani jednotlivec. Prostě čísla musí sedět. Tečka.
Nastavit a spustit kampaň je jen začátek. Úspěšné kampaně stojí na pravidelné optimalizaci podle reálných výsledků. Meta specialisté mají na výběr. Stále dokola ručně upravovat reklamy v Business Manageru, nebo si ulehčit práci a nastavit automatická pravidla. Obě možnosti mají své pro a proti. V tomhle článku se dozvíte, jak s pravidly pracovat a kdy je dobré se jim vyhnout obloukem. Dáme vám také nahlédnout do toho, jak je používáme my.
5 minut čtení
S pravidly můžete nastavit podmínky pro automatické úpravy kampaní, sad reklam a reklam. To vám pomůže efektivněji spravovat reklamy a zajistit splnění výkonnostních cílů bez neustálých manuálních zásahů.
Příklad: Pomocí automatizovaných pravidel můžete například zvýšit rozpočet u úspěšné reklamy. Pokud reklama překročí určitý zadaný práh výkonu, můžete použít pravidlo, které v takovém případě navýší rozpočet. Toto patří k TOP pravidlům našich specialistů.
Pravidla v Meta reklamě mohou ušetřit čas, ale pamatujte na to, že Meta nevidí všechna data a reálný dopad reklamy může být jiný. I s automatizací je třeba sledovat celek a mít o dění v kampaních neustálý přehled.
Specialista si může dopřát pár hodin spánku a kampaně nejen běží, ale v reálném čase reagují na aktuální situaci. Zní to skvěle a v mnoha ohledech to skvěle funguje. Automatická pravidla na Facebooku ale mají i svá negativa.
Konzistence: Předem nastavená kritéria zajišťují plynulý běh kampaně založený na datech z Mety.
Rychlost: S pravidly kampaně obratem reagují na změny ve výkonu. Akci spouští na základě dat v reálném čase – ideální pro škálování kampaní.
Chybné nastavení: Pokud pravidlo nastavíte špatně, může uškodit. Pro efektivní funkci je znát cíl kampaně a rozumět všem metrikám.
Nedostatek kontextu: Meta nevidí reálná data (která najdete jen v CRM) a může zastavit „neúspěšnou” reklamu, která jede skvěle (to platí zvlášť například u produktů s dlouhým prodejním cyklem, nebo kde chcete, aby vám lidé volali apod.).
Samotné nastavení automatických pravidel je snadné. Pravidla se skládají ze tří částí:
Než se do toho pustíte, měli byste mít 100% jistotu, že se perfektně orientujete v metrikách na Metě.
Jakmile víte, co chcete, můžete se do toho pustit.
K nastavení pravidel se dostanete přes váš reklamní účet.
Další kroky záleží na účelu pravidla, postup je ve všech případech stejný.
Příklad pravidla: Pokud je náklad na nákup (Cost per Purchase) na základě dat z posledních 3 dnů nižší než 200 Kč zvyš rozpočet o 10 %, pravidlo spouštěj jednou denně.
První pravidlo automatických pravidel je: Používejte je jen v případě, že víte, co děláte.
Pokud máte metriky v malíku, automatická pravidla se hodí pro efektivnější správu reklam, optimalizaci rozpočtu a pomohou vám dosáhnout lepších výsledků.
Meta nabízí spoustu možností. Tady je 7 nejoblíbenějších i s názorem našich specialistů.
Funkce: Pozastaví kampaň, která nesplňuje stanovené metriky (například vysoké požadované náklady na výsledek).
Benefit: Zaměřuje prostředky na efektivnější reklamy a šetří tak váš rozpočet.
Názor specialisty: Toto pravidlo používám výjimečně. Hodí se u reklam, kde je spousta bannerů. V takovém případě po pravidlu chci vypnout reklamu v případě že:
Ve většině případů chci mít kontrolu nad tím, co a kdy vypnu.
Funkce: Pravidlo automaticky zvyšuje rozpočet u reklamy, která dosahuje nebo překračuje předem nastavené hranice výkonu (například cenu za výsledek).
Benefit: Pomáhá efektivně škálovat dobře fungující reklamy a maximalizovat jejich výkon.
Názor: U klientů s jednoduchou strukturou nebo zajetým účtem používáme často. Nejlepší je u dynamických reklam (kde se nemusí kontrolovat bannery), ale využít se dá všude.
Pravidla nastavujeme na sady:
Je třeba nastavit minimální a maximální denní rozpočet, data, která má brát pravidlo v potaz (nejčastěji za posledních 3 nebo 7 dní) a kdy se má pravidlo aktivovat.
U dlouhodobě efektivních kampaní 3x týdně, u kampaní, co „jedou rakety” nastavujeme denní aktivaci.
Funkce: S tímto pravidlem se reklamy mohou spouštět v době, kdy je vaše cílová skupina na Facebooku (nebo Instagramu) nejaktivnější.
Benefit: Snižuje zbytečné výdaje a zvyšuje pravděpodobnost konverzí.
Názor: Toto pravidlo u nás specialisté u e-shopů nevyužívají. Pokud nejsou lidé aktivní, Meta reklamu nedoručuje.
U e-shopů tohle pravidlo (s výjimkou flash akcí nedává smysl). Super je třeba v případě, že máte restauraci, kde chcete promovat polední menu. Nebo službu, kde chcete, aby vám lidé v určitém čase volali.
Funkce: Může identifikovat reklamy, které začnou generovat konverze po delším čase, a znovu je spustí.
Benefit: Užitečné pro firmy s delšími prodejními cykly nebo u produktů s vysokou hodnotou.
Názor: U našich klientů toto pravidlo většinou nedává smysl. Tento typ kampaní chceme mít ručně pod kontrolou.
Funkce: Umožní vám zvyšovat rozpočet během hodin, kdy reklamy dosahují nejlepších výsledků a naopak ho sníží v době, kdy jsou méně efektivní.
Benefit: Pomáhá maximalizovat návratnost investic během nejvýkonnějších období.
Názor: Meta si zvládne rozpočet ohlídat na základě dat i bez pravidel. Pravidlo se hodí především u klientů se stovkami až tisíci konverzí denně, kde se pracuje s hromadou dat.
Funkce: Rozpozná překrývání mezi sadami reklam a předchází mu. To snižuje konkurenci v aukcích a předchází únavě publika.
Benefit: Zajišťuje, že se cílové skupině nezobrazuje opakující se sdělení stále dokola.
Názor: V minulosti šlo o velké téma, dnes už se to tolik neřeší. Tohle pravidlo spojuje kampaně a může to zabít tu úspěšnou, takže ho nepoužíváme. Nedává smysl a může uškodit.
Funkce: Pomůže vám automaticky upravit cílení, abyste předešli vytváření konkurenčních sad reklam s podobným publikem.
Benefit: Umožňuje efektivněji oslovit správné publikum a minimalizuje plýtvání rozpočtem.
Názor: Více používáme široké cílení, tohle moc ne. V dnešní době už postrádá smysl.
Naši specialisté se dělí na dva tábory. Někteří jim vůbec nepřišli na chuť, pro jiné jsou pravidelnou rutinou.
Všichni specialisté, kteří je pravidelně využívají, však mají jedno vlastní pravidlo: Nikdy nepolevovat v kontrole.
„Za mě jsou pravidla super (byť používám jen přidávání rozpočtu a vypínání neefektivních kampaní v rámci testů), jen to neznamená, že je optimalizace bez práce,” říká Jiří Socha. „Na kontrole jsem nepolevil, jen je to rychlejší” dodává.
Automatická pravidla na Metě nejsou podmínkou úspěchu. V našem případě je to vlastně trochu naopak – věnujeme se tomu poctivě a umíme to líp než Meta. Pravidla jsou jen další nástroj, který vám může přinést jisté benefity, ale v žádném případě nejde o konverze bez práce.
Většina specialistů v našem týmu pravidla nevyužívá: „Nikdy jsem pravidlům úplně nepřišel na chuť nebo nenašel jejich účelné využití,” říká Vít. Podobný názor má i Markét s Davidem. Na chuť jim nepřišel ani Honza Bartoš.
Specialisté musí dnes koukat mimo Metu. Na Metě ani v GA nevidíte přesná data a chybí vám kontext.
U nás jdeme často přímo proti doporučení Mety. Když jsou čísla v CRM skvělé, není přece důvod stopnout reklamu, která Metě připadá nevýkonná. Díky testování a zkušenostem vidíme reálný dopad a víme, co si můžeme dovolit. V roce 2025 je pro specialisty nutné osvojit si nový pohled na kampaně i vyhodnocování. O tom, na co byste se měli zaměřit se dočtete v článku 3 věci, bez kterých se na Metě v roce 2025 neobejdete.
Pokud chcete pomoc s automatickými pravidly – nebo rovnou s kompletním výkonem na Metě – ozvěte se! Domluvíme se, jak z Mety vyždímat maximum.