
6 minut čtení
Jak a proč rostou naši klienti?
Koukněte se do zákulisí našich strategií a taktik pro reklamy na Facebooku. Uvidíte konkrétní příklady, které přivedly měřitelné zlepšení u našich klientů.
Reklamu na Metě umí dnes naklikat kde kdo. Do toho se přidává automatizace a generativní umělá inteligence. Mají Meta specialisté vůbec budoucnost? Pokud koukáte jen Metu, uniká vám celkový kontext. Jestli chcete klientům vydělávat i v roce 2025+, musíte se naučit koukat na celek, přemýšlet v kontextu celého byznysu a hlavně se pořád posouvat dál.
8 minut čtení
Tradiční způsob vyhodnocování už nefunguje. Pokud stále vyhodnocujete data v GA nebo Business Manageru, najdete tam „nějaká” čísla, k pravdě ale mají docela daleko. GA většinou přínos Mety podnohodnotí, Business Manager naopak – pravdu najdete jen v CRM. Tam ale zase nevyčtete podíl jednotlivých kanálů.
Co s tím?
Dopad Mety na prodeje můžete zjistit pomocí několika testů.
Otestovat vliv Mety můžete několikadenním zvýšením rozpočtu. Pokud máte na Metě stejný rozpočet jako u ostatních kanálů (PPC), můžete Metu navýšit alespoň o 20-30 %. Po několika dnech koukněte na celek a srovnejte jednotlivé kanály. Pokud dojde k nárůstu PPC a celku bez jiných změn, je hodně pravděpodobné, že jde o vliv Mety.
Tenhle test můžete spojit s několikadenní flash akcí. O tom jsme psali případovku, ve které se dozvíte, jak jsme se dostali z obratu 370 000 Kč na obrat přes 2 miliony za jediný den.
Konkrétní čísla, tipy a postupy spolu s 4 dalšími testy najdete v kurzu Vyhodnocování, který pro vás připravujeme.
Samotná čísla postrádají kontext a pokud s ním nedovedete pracovat, moc vám toho neřeknou. Sledujte celkové konverze a přemýšlejte o nich v souvislostech. Pokud chcete vědět, jak na to krok za krokem a s konkrétními ukázkami a čísly, brzy pro vás vydáme kurz Vyhodnocování reklamy na Facebooku a Instagramu
Meta sama o sobě nestačí. Pokud chcete klientům přinášet hodnotu, potřebujete ovládat mnohem víc než Business Manager. Nad čím byste měli začít intenzivně přemýšlet a implementovat to do praxe u svých klientů?
S webem, na kterém se nikdo nevyzná nebo není uzpůsobený pro mobilní zobrazení, vám může být i ta nejlepší Meta reklama k ničemu. Myslete na konverze: Zanalyzujte si konverzní cestu od příchodu zákazníka na web, až po dokončení akce.
Otestujte web nejen na sobě a svém týmu (otestujte to i na mobilu - přes 70 % návštěv ze sociálních sítích jde z mobilu). Zapojte do testování reálné zákazníky, kteří web vidí jinýma očima a mohou odhalit věci, které přehlížíte.
Storytelling propojuje brand s výkonem. Vypráví příběh značky, její hodnoty a výhody produktu – v rámci výkonu pomáhá „obhájit” vyšší cenu produktu.
Brand specialistu by tenhle popis vyděsil – v brandu jde storytelling víc do hloubky a je součástí strategie. Pro nás je to prostě nástroj, který pomáhá zvýšit konverzní poměr. Storytelling spíš než pod výkonností reklamu spadá už do UX, ale naše čísla ovlivňuje výrazně.
Jak storytelling aplikovat v rámci vašich kampaní?
Další část jsou samotné produktové popisy, které by měly obsahovat:
Proč používat jen Metu, když vám v kombinaci s PPC a e-mailingem přinese mnohem víc?
Každý kanál online marketingu má svoje výhody a nevýhody. To znamená, že se skvěle doplňují.
+ Aktivně hledá nové zákazníky.
+ Má super možnosti remarketingu.
+ Podporuje brand i výkon.
+ Nabízí obousměrnou komunikaci s (potenciálním) zákazníkem.
- Špatně se vyhodnocuje v GA4.
+ Lidé kliknou a koupí.
+ Umí dobře využívat podporu Meta kampaní.
- Oproti Metě se nedají škálovat.
+ Je v podstatě zdarma.
+ Skvělý nástroj pro retenci zákazníků.
+ Oboustranná komunikace.
+ Můžete v něm komunikovat věci, které se Metě / Googlu nelíbí.
+ Můžete jeho prostřednictvím žádat o reference, získat zpětnou vazbu atd.
- Potřebujete vybudovat databázi kontaktů.
U toho to ale nekončí. Cena Meta reklamy už nižší nebude. Proto by vás měla zajímat retence. Té dosáhnete kombinací kvalitního UX, silné značky a silné (pozitivní) zákaznické zkušenosti (CX).
Zákazníci, kteří se k vám vracejí mají spoustu výhod:
V retenci zákazníků leží obrovský potenciál. Nebojte se ho využít! Jak v rámci remaketingu na Metě a v PPC, tak pravidelným e-mailingem, věrnostním programem a dalšími odměnami za větší nákup. Soustřeďte se na to, aby se u vás lidem nakupovalo příjemně.
Jedna z věcí, která vám pomůže ušetřit na Meta reklamě a současně zvýšit konverze a obraty je zvýšení průměrné hodnoty objednávky (AOV). Využijte možnosti upsellu – nabídněte zákazníkům v rámci objednávky (v košíku, u produktu, v banneru nebo jiné reklamě) nákup doplňkových produktů. Za chvíli vydáme doplněk pro Shoptet, který vám pomůže AOV zvýšit. Dáme vám o tom vědět v e-mailu i na sociálních sítích, tak nás nezapomeňte sledovat!
„V dnešní dynamické době, plné změn a automatizace, se bez přesahů neobejdete” by vám řekl ChatGPT. A měl by pravdu. Jak jsme psali v úvodu, naklikat funkční reklamu dneska zvládne každý. Vy potřebujete vydělávat. Toho dosáhnete ve chvíli, kdy se budete koukat za hranice Mety, přemýšlet v souvislostech a neustále se posouvat nejen v klikání reklamy, ale v celém marketingu a byznysu.