3 věci, bez kterých se na Metě v roce 2025 neobejdete
Reklamu na Metě umí dnes naklikat kde kdo. Do toho se přidává automatizace a generativní umělá inteligence. Mají Meta specialisté vůbec budoucnost? Pokud koukáte jen Metu, uniká vám celkový kontext. Jestli chcete klientům vydělávat i v roce 2025+, musíte se naučit koukat na celek, přemýšlet v kontextu celého byznysu a hlavně se pořád posouvat dál.
Tradiční způsob vyhodnocování už nefunguje. Pokud stále vyhodnocujete data v GA nebo Business Manageru, najdete tam „nějaká” čísla, k pravdě ale mají docela daleko. GA většinou přínos Mety podnohodnotí, Business Manager naopak – pravdu najdete jen v CRM. Tam ale zase nevyčtete podíl jednotlivých kanálů.
Co s tím?
Budeme se muset spokojit s nedokonalostí.
A také pořád dokola testovat.
Dopad Mety na prodeje můžete zjistit pomocí několika testů.
Nepřehlédněte Testy s vámi projedeme krok za krokem v kurzu Vyhodnocování reklamy na Facebooku a Instagramu, který pro vás připravujeme. Přihlaste se k odběru, ať vám informace o spuštění neunikne.
Malá ochutnávka testování a vyhodnocování: Test navýšením rozpočtu
Otestovat vliv Mety můžete několikadenním zvýšením rozpočtu. Pokud máte na Metě stejný rozpočet jako u ostatních kanálů (PPC), můžete Metu navýšit alespoň o 20-30 %. Po několika dnech koukněte na celek a srovnejte jednotlivé kanály. Pokud dojde k nárůstu PPC a celku bez jiných změn, je hodně pravděpodobné, že jde o vliv Mety.
Konkrétní čísla, tipy a postupy spolu s 4 dalšími testy najdete v kurzu Vyhodnocování, který pro vás připravujeme.
Vyhodnocujte chytře
Samotná čísla postrádají kontext a pokud s ním nedovedete pracovat, moc vám toho neřeknou. Sledujte celkové konverze a přemýšlejte o nich v souvislostech. Pokud chcete vědět, jak na to krok za krokem a s konkrétními ukázkami a čísly, brzy pro vás vydáme kurz Vyhodnocování reklamy na Facebooku a Instagramu
Hledejte výkon Mety za jejími hranicemi
Meta sama o sobě nestačí. Pokud chcete klientům přinášet hodnotu, potřebujete ovládat mnohem víc než Business Manager. Nad čím byste měli začít intenzivně přemýšlet a implementovat to do praxe u svých klientů?
UX
S webem, na kterém se nikdo nevyzná nebo není uzpůsobený pro mobilní zobrazení, vám může být i ta nejlepší Meta reklama k ničemu. Myslete na konverze: Zanalyzujte si konverzní cestu od příchodu zákazníka na web, až po dokončení akce.
Máte na webu přehledné a podrobné informace o produktech?
Je v každém kroku košíku jasné, co má návštěvník udělat dál?
Nabízíte zákazníkům možnost nákupu doplňkového zboží (upsell)?
Otestujte web nejen na sobě a svém týmu (otestujte to i na mobilu - přes 70 % návštěv ze sociálních sítích jde z mobilu). Zapojte do testování reálné zákazníky, kteří web vidí jinýma očima a mohou odhalit věci, které přehlížíte.
Storytelling
Storytelling propojuje brand s výkonem. Vypráví příběh značky, její hodnoty a výhody produktu – v rámci výkonu pomáhá „obhájit” vyšší cenu produktu. Brand specialistu by tenhle popis vyděsil – v brandu jde storytelling víc do hloubky a je součástí strategie. Pro nás je to prostě nástroj, který pomáhá zvýšit konverzní poměr. Storytelling spíš než pod výkonností reklamu spadá už do UX, ale naše čísla ovlivňuje výrazně.
Jak storytelling aplikovat v rámci vašich kampaní?
Dejte si záležet na popisech a nebojte se ani videí.
Používejte přesvědčivé texty a nebojte se do obsahu šlápnout – můžete tím jen získat.
Storytellingem na webu navíc vytvoříte spoustu super obsahu pro kampaně na Metě.
Kvalitní popisy produktů: Informace, emoce, a recenze
Další část jsou samotné produktové popisy, které by měly obsahovat:
Dostatek fotografií a videí. Ukažte lidem, jak váš produkt vypadá, jak ho používat a v čem je super.
Doplňte to kvalitním popisem. Měl by vzbudit emoce a potřebu ho vlastnit.
Nezapomeňte na USP / UVP – v čem je výjimečný oproti konkurenci?Jakou hodnotu zákazníkům přináší?
Vraťte se ke storytellingu, použijte příběh samotného produktu, nebo vaší firmy
Zobrazujte u produktů reference a videorecenze. Reference zákazníků a influencerů jsou super způsob, jak dosáhnout vyšší důvěryhodnosti a prodejů. Použijte zpětnou vazbu z Heureky, Zboží i vašeho e-shopu... Na formě (tolik) nezáleží. Lidé potřebují jistotu, že se nákupem nespálí. A lepší způsob než reference k tomu není.
Přemýšlejte v souvislostech celého marketingu
Proč používat jen Metu, když vám v kombinaci s PPC a e-mailingem přinese mnohem víc?
Silné a slabé stránky jednotlivých výkonnostních kanálů
Každý kanál online marketingu má svoje výhody a nevýhody. To znamená, že se skvěle doplňují.
Meta
+ Aktivně hledá nové zákazníky. + Má super možnosti remarketingu. + Podporuje brand i výkon. + Nabízí obousměrnou komunikaci s (potenciálním) zákazníkem.
- Špatně se vyhodnocuje v GA4.
PPC
+ Lidé kliknou a koupí. + Umí dobře využívat podporu Meta kampaní.
- Oproti Metě se nedají škálovat.
E-mailing
+ Je v podstatě zdarma. + Skvělý nástroj pro retenci zákazníků. + Oboustranná komunikace. + Můžete v něm komunikovat věci, které se Metě / Googlu nelíbí. + Můžete jeho prostřednictvím žádat o reference, získat zpětnou vazbu atd.
- Potřebujete vybudovat databázi kontaktů.
Zaměřte se na retenci zákazníků
U toho to ale nekončí. Cena Meta reklamy už nižší nebude. Proto by vás měla zajímat retence. Té dosáhnete kombinací kvalitního UX, silné značky a silné (pozitivní) zákaznické zkušenosti (CX). Zákazníci, kteří se k vám vracejí mají spoustu výhod:
Snižují náklady na CPA.
Budují loajalitu a posilují značku.
Mají vyšší konverzní poměr a rychlejší návratnost.
Můžete od nich získat důležitá data a zpětnou vazbu.
V retenci zákazníků leží obrovský potenciál. Nebojte se ho využít! Jak v rámci remaketingu na Metě a v PPC, tak pravidelným e-mailingem, věrnostním programem a dalšími odměnami za větší nákup. Soustřeďte se na to, aby se u vás lidem nakupovalo příjemně.
Zvýšení průměrné hodnoty objednávky
Jedna z věcí, která vám pomůže ušetřit na Meta reklamě a současně zvýšit konverze a obraty je zvýšení průměrné hodnoty objednávky (AOV). Využijte možnosti upsellu – nabídněte zákazníkům v rámci objednávky (v košíku, u produktu, v banneru nebo jiné reklamě) nákup doplňkových produktů. Za chvíli vydáme doplněk pro Shoptet, který vám pomůže AOV zvýšit. Dáme vám o tom vědět v e-mailu i na sociálních sítích, tak nás nezapomeňte sledovat!
Bez implementace těchto trendů se s Meta reklamou nikam nedostanete
„V dnešní dynamické době, plné změn a automatizace, se bez přesahů neobejdete” by vám řekl ChatGPT. A měl by pravdu. Jak jsme psali v úvodu, naklikat funkční reklamu dneska zvládne každý. Vy potřebujete vydělávat. Toho dosáhnete ve chvíli, kdy se budete koukat za hranice Mety, přemýšlet v souvislostech a neustále se posouvat nejen v klikání reklamy, ale v celém marketingu a byznysu.
Na blog píšu pravidelně nepravidelně. Aby vám žádný z mých nepochybně skvělých a praktických
článků
neutekl, doporučuji nastavit jejich odběr. Každý nový text vám pak hned po vydání pošlu přímo do
e-mailu.
Stovky milionů vydělaných v reklamách, tisíce komplexních kampaní a desítky tisíc hodin práce na stovkách reklamních účtů.
Honza klikal svou první kampaň na Facebooku, když ještě ani Mark Zuckerberg netušil, co mu roste pod rukama. Po 10 letech jsem založil firmu, která spravuje reklamní účty pro klienty jako je Aktin.cz, Zoot.cz, Trezor.io, Maxima Reality nebo Rybízák.cz. Díky zkušenostem ze stovek projektů radí Honza klientům i s marketingovou strategií, dalšími kanály a celkově byznysem. Všechno s cílem zlepšit výsledky.
Rád bych vám dal radu, jak se 100% vyhnout zablokování nebo jak ho ÚSPĚŠNĚ vyřešit s podporou, ale taková rada neexistuje. Riziko blokace visí nad každým účtem, i když dodržuje všechny podmínky Facebooku. Proto jsem sepsal tipy, jak ...
Možností, jak nastavit Conversions API (CAPI) Gateway je několik. My se dneska podíváme na nastavení přes Stape.io, protože jde o jednoduchý a přímočarý způsob, jak párovat webová data s Meta účty.
Tohle nebude první článek na tohle téma, co přečtete. Pravděpodobně ale první, co vám dá konkrétní tipy k Facebook reklamě. Sepsali jsme náš postup u klientů v době krize. Tak nažhavte myšítko a jdeme na to.