Vyhněte se nejčastějším chybám v nastavení Business Manageru
Kdo chce dělat výkon na Metě, bez Business Manageru se neobejde. Přesto u klientů často řešíme jeho špatné nastavení. Vyhněte se drahým chybám a naučte se nastavit Business Manager správně. Celým postupem vás provedeme krok za krokem. Jdeme na to!
Business Manager firmám umožňuje spravovat stránky na Facebooku a Instagramu. Můžete v něm ovládat reklamní účty, katalogy a Pixely, přidávat do účtu další lidi a spolupracovat s agenturou. Business Manager jednoduše potřebuje každá firma, která chce být na sociálních sítích vidět.
Nepřehlédněte Kromě Business Manageru má Meta Business Suite. Ten by měl pomalu Business Manager nahradit, ale i po dvou letech od spuštění je plný chyb. Je to super nástroj pro tvůrce obsahu, můžete v něm tvořit a plánovat příspěvky, odpovídat na komentáře a tvůrcům nabízí užitečné přehledy. My používáme zatím na vše Business Manager, kde je vše na jednom místě. Proto i toto bude jedna z částí, kterou budeme v tomto roce točit a přidávat do kurzu.
Struktura Business Manageru při spolupráci s agenturou
Občas máme klienta, kterému běží reklamy, ale nemá přístup ke svému reklamnímu účtu.
Business Manager mu vytvořila agentura a on se teď nedostane ke svým datům a reklamám. Proto by měla mít každá firma vlastní Business Manager s firemní stránkou, reklamním účtem a kartou.
Agentura do tohoto účtu získá partnerský přístup, který jí poskytne veškerá potřebná oprávnění a data pro správu účtu. Po ukončení spolupráce můžete přístup odstranit a všechna data zůstávají u klienta. V opačném případě se klient stává v podstatě rukojmím a nemá šanci reklamní účet získat.
Tip pro agentury: Na účet klienta nikdy nevkládejte svou kartu. Meta vám ji může kvůli jedné nevhodné reklamě zablokovat i pro další účty.
Jak založit Business Manager krok za krokem
Pokud chcete založit BM, potřebujete osobní účet na Facebooku, aby mohla Meta ověřit vaši totožnost.
Zadejte název Business Manageru (později ho můžete změnit) a vaše jméno.
Přidejte e-mail, na který vám Meta pošle ověřovací kód (nesmí jít o e-mail, který jste použili pro založení Business Manageru).
Do Business Manageru se dostanete přímo přes menu na Facebooku. Občas je to ale dost chaotické, proto doporučujeme přidání adresy business.facebook.com/select do záložek a chodit do BM přímo.
Meta povoluje pro jeden účet pouze dva Business Managery. Jak na to, pokud jich potřebujete víc?
Založení více účtů
Nejjednodušší možnost je požádat kamaráda, který Business Manager nevyužívá a další účty založit přes jeho Facebook. Stačí pod jeho účtem BM stejným postupem založit, přiřadit si všechna práva a kamaráda z účtu smazat.
Druhá možnost je napsat na podporu a doufat, že to Meta povolí.
Nepodceňujte dostatečné zabezpečení Business Manageru
Než se dostaneme k samotnému nastavení, ještě je tu jedna důležitá věc. Účty se často hackují a proto je opravdu důležité věnovat pozornost zabezpečení.
Ověřování nastavte primárně přes aplikaci. SMS občas nechodí.
Nastavte si zástupného správce, kdyby váš účet zablokovali. Bez toho pak nemůžete například ani vypnout reklamy.
Opravdu to nepodceňujte. Může vás to stát hodně peněz i nervů.
Jak nastavit Business Manager pro maximální výkon
Do nastavení firmy se dostanete přes tři tečky v levém horním rohu. V této sekci můžete měnit a kontrolovat nastavení celého účtu. Co všechno nastavit a jak?
Informace o firmě
Najdete je úplně dole. Můžete zde měnit název Business Manageru a přidat informace o firmě pro ověření firmy a komunikaci s Metou.
Pozor: Nejedná se o fakturační údaje.
Důležité: Nezapomeňte nastavit primární stránku. Může to být cokoliv, ale musí tam něco být. Jinak vám Meta neumožní propojení s jiným Business Managerem.
V „Informacích o firmě” najdete také nastavení dvoufázového ověření – nastavte ho na všichni.
Centrum zabezpečení
V článku přeskočíme sekci Žádosti, pokud vás zajímá, ve videu vám o ní Honza řekne víc.
V Centru zabezpečení můžete kontrolovat nastavení 2FA.
Přidejte sem zástupného správce. Pokud si nechcete zadělat na problém, zástupného správce v každém případě přidejte.
Můžete si tu nastavit důvěryhodnou doménu. Lidé s touto doménou nebudou pro přístup do Business Manageru potřebovat schválení.
Účty pro reklamu
Tato část vám umožní tvořit a přidávat reklamní účty.
Při zakládání nového účtu je důležité nastavit:
časové pásmo,
měnu (podle toho, kterou používáte na e-shopu).
Toto nastavení nejde později změnit.
V Účtu pro reklamu můžete přidat způsob platby a fakturační údaje.
Počítejte s tím, že na začátku vás Meta nenechá utrácet velké rozpočty, maximální denní spend můžete mít i několik týdnu maximálně 500 Kč.
Uživatelé – Lidé a Partneři
V nabídce uživatelé můžete spravovat, kdo má do účtu přístup a jaká má oprávnění.
Lidé jsou zaměstnanci firmy, kteří mají k Business Manageru přístup přes svůj osobní účet.
Oprávnění nastavte podle toho, co lidé opravdu potřebují. Například copywriterovi stačí možnost publikovat obsah a nemusí mít přístup k Pixelu.
Úroveň oprávnění „úplná kontrola” nastavte pouze pro skutečně důvěryhodné lidi. S tímto oprávněním je možné Business Manager i smazat.
V nabídce Partneři můžete účet sdílet agentuře.
Pravidelně kontrolujte, kdo má k Business Manageru přístup. Často se setkáváme s tím, že mají práva i lidé, kteří ve firmě několik let nepracují.
Vytvoření Pixelu
S Pixelem můžete propojit webová data s Metou. Umožní vám měřit konverze, používat remarketing a spoustu dalšího.
Chcete se o Pixelu dozvědět vše?
V kurzu zjistíte, co všechno umí a jak s ním pracovat. Tady se podíváme jen na to, jak ho založit.
Přejděte na Zdroje dat ➡️ Sady dat
Klikněte na tlačítko „Přidat”
Napište název Pixelu
Hotovo. Teď ještě musíte propojit Pixel s reklamním účtem.
Vyberte Pixel a zvolte možnost Připojené položky ➡️ Přiřadit položky a vyberte správný účet.
Přiřazení správného účtu opravdu hlídejte. Jinak vám Pixel nebude nic měřit. Propojení se špatným účtem je poměrně častá chyba, tak pozor na to.
Vytvoření katalogu produktů
Pokud máte e-shop s více produkty a chcete používat dynamickou reklamu, potřebujete vytvořit katalog produktů.
Katalog vytvoříte v nabídce Zdroje dat ➡️ Katalogy➡️ Přidat
Pokud používáte Shopify, můžete zvolit možnost „Připojit se k platformě partnera” a postupovat podle návodu.
Pokračujte na Firemní portfolio, kde vyberete, k jakému účtu se má katalog připojit.
Vyberte (libovolný) název katalogu.
Propojte katalog s Pixelem.
Objeví se vám dvě možnosti:
Přidat položky ručně
Připojit zdroj dat
První možnost je pro e-shop s pár produkty. Pokud to není váš případ, zvolte druhou možnost a vložte URL e-shopu.
Dál už si zvolíte jen jak často zdroj dat aktualizovat a měnu, tu nastavte podle nastavení ceny v e-shopu.
Chcete toho zjistit o Business Manageru a Metě víc? Podívejte se na video a připojte se do kurzu!
Tenhle článek je pouze základní průlet tím nejdůležitějším. Pokud chcete mít Business Manager nastavený pro maximální výkon, propojit ho s Instagramem, ověřit doménu a vyhnout se nejčastějším chybám, přesné postupy vám Honza ukáže ve videu.
Prozradí vám také konkrétní tipy ze své praxe a po zhlédnutí videa budete mít 100% jistotu, že máte Business Manager nastavený správně.
Video Jak nastavit Business Manager je jedna z volně dostupných částí našeho Komplexního kurzu výkonnostní Facebook a Instagram reklamy. V kurzu samotném vás Honza Bartoš podrobně provede výkonnostní reklamou od základů až k pokročilým strategiím a naučí vás o Metě přemýšlet v souvislostech celého marketingového mixu.
Na blog píšu pravidelně nepravidelně. Aby vám žádný z mých nepochybně skvělých a praktických
článků
neutekl, doporučuji nastavit jejich odběr. Každý nový text vám pak hned po vydání pošlu přímo do
e-mailu.
Stovky milionů vydělaných v reklamách, tisíce komplexních kampaní a desítky tisíc hodin práce na stovkách reklamních účtů.
Honza klikal svou první kampaň na Facebooku, když ještě ani Mark Zuckerberg netušil, co mu roste pod rukama. Po 10 letech jsem založil firmu, která spravuje reklamní účty pro klienty jako je Aktin.cz, Zoot.cz, Trezor.io, Maxima Reality nebo Rybízák.cz. Díky zkušenostem ze stovek projektů radí Honza klientům i s marketingovou strategií, dalšími kanály a celkově byznysem. Všechno s cílem zlepšit výsledky.
Možností, jak nastavit Conversions API (CAPI) Gateway je několik. My se dneska podíváme na nastavení přes Stape.io, protože jde o jednoduchý a přímočarý způsob, jak párovat webová data s Meta účty.
Na COE jsem letos mluvil o tom, že výkon Mety leží za jejími hranicemi. Téma přesahů je v roce 2025 naprosto zásadní. Strategie a cíle by měly stát na prvním místě, až potom můžete řešit super kreativu a reklamu. Pro úspěch kampaní musíte koukat na nabídku a UX, brát v úvahu ostatní marketingové kanály a vyhodnocovat kampaně na celku. Přečtěte si, jak k tomu přistupovat prakticky.
Předchozí agentura klientovi řekla, že má nereálné cíle. My po měsíci zvedli obrat BOOBEE o 308,6 %, měsíční objednávky navýšili o 295 % a spend na účtu navýšili o 947,5 %. Cena za proklik se snížila víc než polovinu a povedlo se nám vyprodat zásoby. Už na začátku jsme viděli, že problém nebude jen v Metě a bude to třeba vzít „od podlahy”. Komunikace na webu, pochopení cílovky, celkové změny v propagaci značky... Úspěch ovlivnilo také důsledné testování, které přineslo nečekaná data. Vzali jsme to od základů a ukázali, že když se nad tím přemýšlí, tak to jde. Jak se nám to povedlo?