5 tipů jak snížit dopady zablokování reklamního účtu
Rád bych vám dal radu, jak se 100% vyhnout zablokování nebo jak ho ÚSPĚŠNĚ vyřešit s podporou, ale taková rada neexistuje. Riziko blokace visí nad každým účtem, i když dodržuje všechny podmínky Facebooku. Proto jsem sepsal tipy, jak ...
Rád bych vám dal radu, jak se 100% vyhnout zablokování nebo jak ho ÚSPĚŠNĚ vyřešit s podporou, ale taková rada neexistuje. Riziko blokace visí nad každým účtem, i když dodržuje všechny podmínky Facebooku. Proto jsem sepsal tipy, jak se na blokaci připravit, abyste snížili její dopady. Lepší být připraven než překvapen!
1. Více reklamních účtů
Při zablokování účtu si Facebook strhne aktuální dlužnou částku. Systém ale vyúčtovává peníze zpětně, proto v účtu vznikne malý dluh (např. 2 Kč), který u zablokovaného účtu nejde doplatit ani přes podporu. Tím se dostanete do začarovaného kruhu, protože když dlužíte Facebooku za reklamu, nemůžete v Business Manageru vytvořit nový reklamní účet.
Vytvořte 2 náhradní účty. Pokud nevíte jak na to, doporučujeme nápovědu Facebooku. Budete mít možnost reklamy rychle přenastavit na nový účet propojený se starým pixelem.
Na účtech spusťte po založení malou reklamu (například promo postu, stránky,...), aby byly aktivní, protože Facebook neaktivní účty po nějaké době maže.
2. Záložní druhé stránky
Nedávno byl na Facebooku bug, kdy bezdůvodně blokoval stránky pro použití v reklamě. Problém byl, že v tu dobu (cca 14 dní) Facebook blokoval i všechny nově založené stránky. Šlo použít jen ty s historií.
Založte si další Facebook stránku s podobným názvem. Vyplňte ji, dejte pár příspěvků a skryjte ji.
3. Založte druhý Business manager a pixel
Může se stát, že vám Facebook zasekne celý Business Manager. Buď se to nevyřeší nikdy nebo to bude dlooouho trvat.
Založte druhý Business Manager, vytvořte v něm nové reklamní účty, katalogy, pixel, atd.. Pixel z druhého Business Manageru vložte jako další pixel na web. Bude sbírat data a může vám pomoci zkrátit dobu učení při nuceném přechodu.
Nasdílejte do nového Business Manageru původní Facebook stránku, doménu a pixel. Při blokaci reklamního účtu se možnost sdílení pixelu automaticky zakáže. Když to uděláte předem, půjde možná použít v novém účtu.
4. Fakturace (credit line)
Požádejte o měsíční fakturaci. Kromě toho, že nebudete muset řešit zamítnuté platby a nebudete účetnímu měsíčně posílat desítky faktur, vám to umožní zakládat nové účty i při zablokování. Protože platíte na fakturu, nevznikne při blokaci dluh a systém vás kvůli tomu nezařízne.
5. Nastavte více karet
Problém se stažením platby má Facebook odjakživa. Přidejte do účtu další karty. Ideálně jiná banka a kombinace VISA a MasterCard. Když platba neprojde na první kartě, Facebook zkusí další.
Občas nefungovala sekundární karta, manuální platba, Facebook podpora a dokonce nešla přidat ani nová karta. Pro takové případy si založte PayPal a buďte připraveni manuálně zaplatit. Tahle možnost mi fungovala zatím vždy.
Facebook nás živí, a i když mě občas štve, mám ho rád. Přesto klientům doporučujeme (nutíme je), aby své marketingové investice rozdělili. Protože pokud vás Facebook zasekne, tak ten propad nebude až na dno.
Na blog píšu pravidelně nepravidelně. Aby vám žádný z mých nepochybně skvělých a praktických
článků
neutekl, doporučuji nastavit jejich odběr. Každý nový text vám pak hned po vydání pošlu přímo do
e-mailu.
Stovky milionů vydělaných v reklamách, tisíce komplexních kampaní a desítky tisíc hodin práce na stovkách reklamních účtů.
Honza klikal svou první kampaň na Facebooku, když ještě ani Mark Zuckerberg netušil, co mu roste pod rukama. Po 10 letech jsem založil firmu, která spravuje reklamní účty pro klienty jako je Aktin.cz, Zoot.cz, Trezor.io, Maxima Reality nebo Rybízák.cz. Díky zkušenostem ze stovek projektů radí Honza klientům i s marketingovou strategií, dalšími kanály a celkově byznysem. Všechno s cílem zlepšit výsledky.
Možností, jak nastavit Conversions API (CAPI) Gateway je několik. My se dneska podíváme na nastavení přes Stape.io, protože jde o jednoduchý a přímočarý způsob, jak párovat webová data s Meta účty.
Za den se díky Metě dají udělat i takové šílené obraty. Jen musíte vědět jak na to. A protože své zkušenosti rádi sdílíme, v článku vám postup popíšeme. Ale pozor. Rozhodně to není akce pro každého.
Nastavit a spustit kampaň je jen začátek. Úspěšné kampaně stojí na pravidelné optimalizaci podle reálných výsledků. Meta specialisté mají na výběr. Stále dokola ručně upravovat reklamy v Business Manageru, nebo si ulehčit práci a nastavit automatická pravidla. Obě možnosti mají své pro a proti. V tomhle článku se dozvíte, jak s pravidly pracovat a kdy je dobré se jim vyhnout obloukem. Dáme vám také nahlédnout do toho, jak je používáme my.
Líbí se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli