
12 minut čtení
Jak jsme pomohli e‑shopu meziročně vyrůst o 107 %
Netajíme se tím, že jdeme po penězích. Důvody jsou dva. Zaprvé je máme rádi. A zadruhé bez nich nemůže fungovat žádný byznys ani jednotlivec. Prostě čísla musí sedět. Tečka.
Na COE jsem letos mluvil o tom, že výkon Mety leží za jejími hranicemi. Téma přesahů je v roce 2025 naprosto zásadní. Strategie a cíle by měly stát na prvním místě, až potom můžete řešit super kreativu a reklamu. Pro úspěch kampaní musíte koukat na nabídku a UX, brát v úvahu ostatní marketingové kanály a vyhodnocovat kampaně na celku. Přečtěte si, jak k tomu přistupovat prakticky.
8 minut čtení
Lidi si často myslí, že je Meta hlavně o kreativě, textech a optimalizacích. To ale musí vycházet ze strategie a cílů. Upřednostňovat kreativu je chyba. Musíte na to jít od základů a koukat mnohem dál. Změna pohledu není jen o jiném přístupu k vyhodnocování, ale také o strategiích.
Optimalizace není jen o Meta reklamách, ale o nabídce, konkurenceschopnosti a vychytaném webu. Potenciál Mety naplno využijete jen když začnete přemýšlet v souvislostech.
Do strategie by se měl zapojit celý tým. Od majitele a markeťáků až po skladníky, kteří vám dají jiný pohled na věc.
PPC mohou být u některých oborů, třeba u nábytku, extrémně drahé. Cena za akvizici může být oproti Metě až dvakrát vyšší. Meta by v takovém případě měla být primární akviziční kanál. Když tohle víte, můžete využít Metu i PPC ke snížení celkové ceny za konverzi. To ale zjistíte jen když to uvidíte jako celek.
Další věc, která vyžaduje nový přístup je vyhodnocování.
Vlivem GDPR, cookie lišt a nového nastavení Core ztrácí se hromada dat. Doba datová skončila, proto je třeba zapomenout na staré postupy a začít vyhodnocovat jinak.
Google Analytics nefungují jako dřív (ne že by někdy z pohledu Mety fungovaly :D) a dopad Mety v nich nenajdete. Meta konverze se může propsat v GA třeba jako konverze z PPC (brand, shopping) a vy můžete zkreslený pohled na vyhodnocování.
Co s tím?
Celou prezentaci z přednášky a checklist pro akce najdete zde.
O konkrétních testech jsem mluvil na COE a můžete si je projít do detailu v našem online kurzu Vyhodnocení a testování Facebook a Instagram reklamy.
Pokud jste na mé přednášce nebyli a s kurzem ještě váháte, můžete se zatím inspirovat jedním z testů, které pravidelně používáme. Jde o navýšení rozpočtu na Meta.
Tenhle test můžete použít pokud máte na Metě stejný rozpočet jako u ostatních kanálů (PPC).
Pokud během testovacího období došlo k celkovému nárůstu a PPC, tak je pravděpodobné, že jde o vliv Mety.
Doporučujeme testy zopakovat – jeden nemusí být průkazný. Dělejte je klidně několikrát za rok.
Vyhodnocujte chytře.
Sledujte celkové konverze a přemýšlejte v souvislostech. Jen tak zjistíte skutečné výsledky a dopad marketingových kanálů.
Potřebujete vyšší výkon, lepší konverze a vyšší obraty? Na to sám Meta specialista nestačí. Potřebuje k ruce člověka, který má přehled o tom, jak funguje byznys klienta a současně může zasahovat i do věcí jako je web nebo nabídka.
Společně by se měli zaměřit na:
Pro zvýšení výkonu se musíte zaměřit i na následující otázky:
Pokud máte produkt, o který nikdo nestojí, nabídku, která neobstojí v konkurenci, nebo web, na kterém se lidé nevyznají, Meta vám nepomůže.
V první řadě se musíte zaměřit na základy, teprve pak můžete začít růst.
Začněte o stránce produktu přemýšlet jako o landing page. Dynamické (i další) reklamy vodí lidi na produktovou stránku, proto musí tato stránka fungovat jako landing page, tedy samostatná vstupní stránka.
Prodejní stránka musí obsahovat:
Máte na Metě akci? Komunikujte ji napříč webem i na stránce produktu.
Graf tržeb našeho klienta zobrazuje zvýšení objednávek po vložení informace o akci na web a přecenění produktů
Přečtěte si případovku Flash akce: jak udělat z obratu 370 tisíc přes 2,1 milionu za den, ve které ukazujeme vyhodnocování, úpravy webu i velké škálování.
Úspěšná reklama na Metě a spolupráce se specialistou stojí na komunikaci. Když to nejde jinak, s klientem komunikujme často.
Čekat na odpověď dva dny může v rámci akce znamenat desítky, stovky tisíc v rámci propáleného spendu, ale i miliony v ušlém zisku.
Druhá věc je, že Meta specialista před spuštěním akce potřebuje od klienta spoustu informací, aby dokázal akci správně nastavit:
Několik věcí, které mě napadli během pár minut, které mě napadli, když se mě někdo zeptal na to, co mě napadne, když se řekne akce.
Komunikace je základem každé strategie.
Potenciál Mety na maximum využijete, když kampaně spustíte napříč marketingovými kanály.
Každý má své (ne)výhody a největší sílu najdete v jejich spojení.
Jak k propojení přistupujeme si můžete přečíst v případovce Zvýšení tržeb o 41,59 %? Stačilo se zamyslet, kde ukazujeme, jak jsme při minimálním rozpočtu zvýšili tržby klientce s minimálním rozpočtem.
Největší síla Mety je v aktivním vyhledávání potenciálních zákazníků. Má skvělé možnosti remarketingu a společně s výkonem na ní budujete brand.
Velkou výhodou je také možnost obousměrné komunikace s vaší cílovkou a snadné získání zpětné vazby.
Největší slabina je v nekvalitním doměřování přes GA.
PPC se primárně zaměřuje na lidi, kteří mají o váš produkt nebo službu aktivní zájem. Jsou tak rychlejší cestou k přímé konverzi.
Největší nevýhodou PPC je, že nejdou škálovat jako kampaně na Metě.
E-mailing vás v podstatě nic “nestojí (porovnejte náklady na PPC a emailing je skoro zadarmo). Stejně jako Metu ho můžete používat pro získání referencí a recenzí a je super pro retenci zákazníků.
Na rozdíl od sociálních sítí se e-mailingu netýká omezení určitých produktů.
Nevýhoda? Aby vám fugnoval, musíte si vybudovat kvalitní databázi.
Potenciál Mety nejlépe využijete propojením všech kanálů.
Jestli chcete na Metě i v roce 2025 vydělávat sobě i klientům, je třeba změnit svůj přístup a myšlení.
Zapomeňte na zajeté vzorce toho, že k tomu stačí Business Manager a GA. Vyhodnocování k vám nikdy nebude úplně upřímné – testujte a hledejte čísla, která jsou nejblíž pravdě.
Uvědomte si, že peníze leží za hranicemi Mety – dneska jde o UX a byznys jako takový. Zapojte všechny marketingové kanály, komunikujte, sledujte konkurenci a přemýšlejte v souvislostech.
A jestli chcete o vydělávání na Metě vědět opravdu vše, koukněte na naše online kurzy, kde jdu v tom všem opravdu do hloubky a naučím vás strategie a souvislosti v praktických příkladech.