NOVINKA: Spustili jsme nové online kurzy o výkonnostní Meta reklamě Zobrazit kurzy

Přednáška Czech Online Expo: Skutečný výkon Meta reklamy leží mimo ni

Přednáška Czech Online Expo: Skutečný výkon Meta reklamy leží mimo ni

Na COE jsem letos mluvil o tom, že výkon Mety leží za jejími hranicemi. Téma přesahů je v roce 2025 naprosto zásadní. Strategie a cíle by měly stát na prvním místě, až potom můžete řešit super kreativu a reklamu. Pro úspěch kampaní musíte koukat na nabídku a UX, brát v úvahu ostatní marketingové kanály a vyhodnocovat kampaně na celku. Přečtěte si, jak k tomu přistupovat prakticky.

8 minut čtení

O čem je Meta v roce 2025

Lidi si často myslí, že je Meta hlavně o kreativě, textech a optimalizacích. To ale musí vycházet ze strategie a cílů. Upřednostňovat kreativu je chyba. Musíte na to jít od základů a koukat mnohem dál. Změna pohledu není jen o jiném přístupu k vyhodnocování, ale také o strategiích.

Optimalizace není jen o Meta reklamách, ale o nabídce, konkurenceschopnosti a vychytaném webu. Potenciál Mety naplno využijete jen když začnete přemýšlet v souvislostech

Do strategie by se měl zapojit celý tým. Od majitele a markeťáků až po skladníky, kteří vám dají jiný pohled na věc.
  

PPC mohou být u některých oborů, třeba u nábytku, extrémně drahé. Cena za akvizici může být oproti Metě až dvakrát vyšší. Meta by v takovém případě měla být primární akviziční kanál. Když tohle víte, můžete využít Metu i PPC ke snížení celkové ceny za konverzi. To ale zjistíte jen když to uvidíte jako celek.

 

Další věc, která vyžaduje nový přístup je vyhodnocování.

Nový pohled na vyhodnocování Meta reklamy

Vlivem GDPR, cookie lišt a nového nastavení Core ztrácí se hromada dat. Doba datová skončila, proto je třeba zapomenout na staré postupy a začít vyhodnocovat jinak

Google Analytics nefungují jako dřív (ne že by někdy z pohledu Mety fungovaly :D) a dopad Mety v nich nenajdete. Meta konverze se může propsat v GA třeba jako konverze z PPC (brand, shopping) a vy můžete zkreslený pohled na vyhodnocování. 

Co s tím?

Testovat a koukat na výkon z pohledu celku. 

Celou prezentaci z přednášky a checklist pro akce najdete zde.

Jak zjistit dopad Mety? Ochutnávka z kurzu Testování a vyhodnocování

O konkrétních testech jsem mluvil na COE a můžete si je projít do detailu v našem online kurzu Vyhodnocení a testování Facebook a Instagram reklamy

Pokud jste na mé přednášce nebyli a s kurzem ještě váháte, můžete se zatím inspirovat jedním z testů, které pravidelně používáme. Jde o navýšení rozpočtu na Meta.

Tenhle test můžete použít pokud máte na Metě stejný rozpočet jako u ostatních kanálů (PPC).

  1. Navyšte rozpočet na Metě tak, aby se zvedla návštěvnost o 20 %.
  2. Nic jiného nesmíte měnit – žádné nové akce, e-mailing, úpravy webu... Kromě Mety nic neupravujte.
  3. Po několika dnech se podívejte se na celek.

Pokud během testovacího období došlo k celkovému nárůstu a PPC, tak je pravděpodobné, že jde o vliv Mety

Doporučujeme testy zopakovat – jeden nemusí být průkazný. Dělejte je klidně několikrát za rok.

Vyhodnocujte chytře. 

Sledujte celkové konverze a přemýšlejte v souvislostech. Jen tak zjistíte skutečné výsledky a dopad marketingových kanálů.

Optimalizace Meta kampaní v roce 2025 není jen o Metě

Potřebujete vyšší výkon, lepší konverze a vyšší obraty? Na to sám Meta specialista nestačí. Potřebuje k ruce člověka, který má přehled o tom, jak funguje byznys klienta a současně může zasahovat i do věcí jako je web nebo nabídka.

Společně by se měli zaměřit na:

  • nabídku a její prezentaci,
  • konkurenceschopnost,
  • UVP a USP,
  • UX webu (prodejní proces, stránka na webu).

Pro zvýšení výkonu se musíte zaměřit i na následující otázky:

  • Je můj produkt pro zákazníky dostatečně zajímavý?
  • Jakou hlavní věc chci komunikovat v kreativě?
  • Jaký formát je nejlepší pro předání informací?
  • Jak je na tom konkurence?

Pokud máte produkt, o který nikdo nestojí, nabídku, která neobstojí v konkurenci, nebo web, na kterém se lidé nevyznají, Meta vám nepomůže

V první řadě se musíte zaměřit na základy, teprve pak můžete začít růst. 

Jak zvýšit konverze pomocí prodejní stránky?

Začněte o stránce produktu přemýšlet jako o landing page. Dynamické (i další) reklamy vodí lidi na produktovou stránku, proto musí tato stránka fungovat jako landing page, tedy samostatná vstupní stránka. 

Prodejní stránka musí obsahovat:

  • Dostatek kvalitních fotografií a videí.
  • Kvalitní popis.
  • USP / UVP.
  • Příběh (storytelling) produktu nebo vaší značky.
  • Reference a recenze – video formát je super, ale i text zvýší důvěryhodnost a konverze.

Máte na Metě akci? Komunikujte ji napříč webem i na stránce produktu

Graf tržeb našeho klienta zobrazuje zvýšení objednávek po vložení informace o akci na web a přecenění produktů

Přečtěte si případovku Flash akce: jak udělat z obratu 370 tisíc přes 2,1 milionu za den, ve které ukazujeme vyhodnocování, úpravy webu i velké škálování.

Komunikace, plánování strategie a souvislosti

Úspěšná reklama na Metě a spolupráce se specialistou stojí na komunikaci. Když to nejde jinak, s klientem komunikujme často. 

Čekat na odpověď dva dny může v rámci akce znamenat desítky, stovky tisíc v rámci propáleného spendu, ale i miliony v ušlém zisku. 

Druhá věc je, že Meta specialista před spuštěním akce potřebuje od klienta spoustu informací, aby dokázal akci správně nastavit:

Několik věcí, které mě napadli během pár minut, které mě napadli, když se mě někdo zeptal na to, co mě napadne, když se řekne akce. 

Komunikace je základem každé strategie. 

Meta versus ostatní marketingové kanály

Potenciál Mety na maximum využijete, když kampaně spustíte napříč marketingovými kanály. 

Každý má své (ne)výhody a největší sílu najdete v jejich spojení

Jak k propojení přistupujeme si můžete přečíst v případovce Zvýšení tržeb o 41,59 %? Stačilo se zamyslet, kde ukazujeme, jak jsme při minimálním rozpočtu zvýšili tržby klientce s minimálním rozpočtem. 

Silné a slabé stránky Mety

Největší síla Mety je v aktivním vyhledávání potenciálních zákazníků. Má skvělé možnosti remarketingu a společně s výkonem na ní budujete brand

Velkou výhodou je také možnost obousměrné komunikace s vaší cílovkou a snadné získání zpětné vazby.

Největší slabina je v nekvalitním doměřování přes GA

Silné a slabé stránky PPC

PPC se primárně zaměřuje na lidi, kteří mají o váš produkt nebo službu aktivní zájem. Jsou tak rychlejší cestou k přímé konverzi. 

Největší nevýhodou PPC je, že nejdou škálovat jako kampaně na Metě

Silné a slabé stránky e-mailingu

E-mailing vás v podstatě nic “nestojí (porovnejte náklady na PPC a emailing je skoro zadarmo). Stejně jako Metu ho můžete používat pro získání referencí a recenzí a je super pro retenci zákazníků

Na rozdíl od sociálních sítí se e-mailingu netýká omezení určitých produktů.

Nevýhoda? Aby vám fugnoval, musíte si vybudovat kvalitní databázi

Potenciál Mety nejlépe využijete propojením všech kanálů. 

Meta v roce 2025 – návrat k základům a souvislostem

Jestli chcete na Metě i v roce 2025 vydělávat sobě i klientům, je třeba změnit svůj přístup a myšlení.

Zapomeňte na zajeté vzorce toho, že k tomu stačí Business Manager a GA. Vyhodnocování k vám nikdy nebude úplně upřímné – testujte a hledejte čísla, která jsou nejblíž pravdě

Uvědomte si, že peníze leží za hranicemi Mety – dneska jde o UX a byznys jako takový. Zapojte všechny marketingové kanály, komunikujte, sledujte konkurenci a přemýšlejte v souvislostech.

A jestli chcete o vydělávání na Metě vědět opravdu vše, koukněte na naše online kurzy, kde jdu v tom všem opravdu do hloubky a naučím vás strategie a souvislosti v praktických příkladech. 

Další články z našeho blogu

12 minut čtení

Jak jsme pomohli e‑shopu meziročně vyrůst o 107 %

Netajíme se tím, že jdeme po penězích. Důvody jsou dva. Zaprvé je máme rádi. A zadruhé bez nich nemůže fungovat žádný byznys ani jednotlivec. Prostě čísla musí sedět. Tečka.

10 minut čtení

BOOBEE: Nárůst obratu o 308,6 % a vyprodané zásoby za 30 dnů spolupráce

Předchozí agentura klientovi řekla, že má nereálné cíle. My po měsíci zvedli obrat BOOBEE o 308,6 %, měsíční objednávky navýšili o 295 % a spend na účtu navýšili o 947,5 %. Cena za proklik se snížila víc než polovinu a povedlo se nám vyprodat zásoby. Už na začátku jsme viděli, že problém nebude jen v Metě a bude to třeba vzít „od podlahy”. Komunikace na webu, pochopení cílovky, celkové změny v propagaci značky... Úspěch ovlivnilo také důsledné testování, které přineslo nečekaná data. Vzali jsme to od základů a ukázali, že když se nad tím přemýšlí, tak to jde. Jak se nám to povedlo?

8 minut čtení

3 věci, bez kterých se na Metě v roce 2025 neobejdete

Reklamu na Metě umí dnes naklikat kde kdo. Do toho se přidává automatizace a generativní umělá inteligence. Mají Meta specialisté vůbec budoucnost? Pokud koukáte jen Metu, uniká vám celkový kontext. Jestli chcete klientům vydělávat i v roce 2025+, musíte se naučit koukat na celek, přemýšlet v kontextu celého byznysu a hlavně se pořád posouvat dál. 

Vyděláme vám na výkonnostních kampaních na Facebooku a Instagramu

Svěřte je profíkům s prokazatelnými výsledky. #konverzimzdar

12

let zkušeností a praxe

Byli jsme u začátků sociálních sítí a neustále se zlepšujeme.

8+

Specialistů v týmu

Každý specialista je si roven.
Juniory v týmu nemáme.

12

zemí po celé Evropě

Postaráme se o vaše kampaně i v zahraničí.

30k – 10mio

měsíční rozpočty klientů

Máme velké i malé klienty, zvládneme vše.

 

Nezávazná poptávka

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů