BOOBEE: Nárůst obratu o 308,6 % a vyprodané zásoby za 30 dnů spolupráce
Předchozí agentura klientovi řekla, že má nereálné cíle. My po měsíci zvedli obrat BOOBEE o 308,6 %, měsíční objednávky navýšili o 295 % a spend na účtu navýšili o 947,5 %. Cena za proklik se snížila víc než polovinu a povedlo se nám vyprodat zásoby. Už na začátku jsme viděli, že problém nebude jen v Metě a bude to třeba vzít „od podlahy”. Komunikace na webu, pochopení cílovky, celkové změny v propagaci značky... Úspěch ovlivnilo také důsledné testování, které přineslo nečekaná data. Vzali jsme to od základů a ukázali, že když se nad tím přemýšlí, tak to jde. Jak se nám to povedlo?
BOOBEE je česká firma, která zvyšuje ženám sebevědomí pomocí jedinečných pásek na prsa ze speciálního materiálu. BOOBEE Tapes tvarují dekolt tam, kde podprsenka nestačí. Na první pohled jde o super produkt:
Originální nápad, který na českém trhu ještě nedávno neměl konkurenci.
Dodává to, co slibuje – parádní dekolt a sebevědomí.
Působí na touhu po dokonalosti.
BOOBEE vede Ornella Koktová se svým společníkem Kryštofem Šimkem, kteří mají zájem e-shop posouvat, nebojí se investovat a mají jasně stanovené cíle.
Klient k nám přišel po live auditu. Při něm Honza mimo jiné zjistil, že předchozí agentura poukazovala na nereálné cíle. Už na první pohled ale poznal, že tam šlo o špatně nastavené reklamy a našel i další problém – koukalo se jen na Metu. Ve chvíli, kdy specialista nechápe produkt ani cílovku, ignoruje špatnou komunikaci na webu a kouká jen do Business Manageru, pak to opravdu fungovat nemůže.
Po implementaci pár vylepšení na základě naší analýzy se najednou to celé rozjelo.
Co na to říká majitelka Ornella Koktová
Nastavení cílů a začátek spolupráce
Spolupráce odstartovala na konci května s jasným zadáním a cílem.
Udržet PNO do 30 % a současně zvýšit obrat.
Honza Bartoš a Markéta Krajíčková, kteří stojí za výsledky spolupráce
Rychle jsme se naladili na jednu vlnu a šlápli do toho.
Stav klienta, účtu a webu na startu spolupráce
Na začátku jsme s Honzou udělali UX analýzu, která ukázala potřebu větších úprav webu. Odhalili jsme také problémy v komunikaci, nedostatečnou práci s cílovou skupinou a klient také ignoroval své USP. V účtu také vyšlo najevo, že se na Metě jedou dlouhodobě ty stejné kampaně bez testování, inovací a úprav.
BOOBEE měl obrovský, ale absolutně nevyužitý potenciál.
Do kompletní rekonstrukce se na naše doporučení zapojil Radek Schramhauser. Nový design a copy není otázka jednoho dne, takže jsme museli pracovat s tím, co jsme měli. K tomu jsme klientovi doporučili několik menších, ale efektivních úprav, které mohl nasadit sám v adminu a přispět tak lepším konverzím.
Výsledky spolupráce
Za měsíc spolupráce jsme zvedli počet objednávek o 295,8 % a obrat o 308,6 %.
Změny v počtu objednávek po začátku spolupráce
S čísly jsme samozřejmě zamávali i na Metě:
Navýšili jsme spend o 947,5 %. Současně došlo k snížení ceny prokliku o 60 % a zvýšení CTR o 151 %!
Rozdíl CPC a CTR měsíce května a června (začátku naší spolupráce)
V průběhu spolupráce jsme kladli důraz na důvěryhodnost, emoce a sebevědomí, což téměř o pětinásobek zvýšilo návštěvnost webu i retenci.
Rozdíl počtu uživatelů a návštev webu z reklamy ze sociálních sítí v měsíci květen a červen (začátku naší spolupráce)
K tomu jsme vyprodali zásoby a při splněném PNO překonali nastavené cíle.
Jak jsme toho dosáhli
Pro taková čísla nestačí naklikat reklamu. proto na byznys vždycky koukáme jako na celek.
Kromě zmíněných návrhů jsme se v tomto případě zaměřili na brand a jasně definovali strategii na s ohledem na cílovou skupinu a hlavní USP BOOBEE.
Strategie: Značka, známá tvář a emoce
Jasně jsme spojili BOOBEE s tváří Ornelly Koktové. Slavná modelka, influencerka a majitelka BOOBEE ve videu ukazuje, že i ona takového pomocníka potřebuje. Místo strohých informací jsme do kreativ vložili emoce.
Testování > Intuice
BOOBEE se tváří jako klient, u kterého vám většina markeťáků řekne „dejte tam hlavně recenze.” Původně jsme doporučovali i my, většinou to prostě funguje, ale tohle nebyl ten případ.
Intuitivní a jasné řešení, které je skvělým příkladem toho, jak se intuice na Metě může prodražit. Testování ukázalo, že v tomhle případě recenze a produktové fotky nefungují.
Kreativy s recenzemi se ukázaly jako nefunkční
„Nic není černobílé. To, že něco funguje u 99 % klientů, neznamená, že to bude fungovat u každého. Proto je důležité mít otevřenou hlavu, testovat a řídit se čísly, ne pocity.“
Místo toho jsme kampaň postavili primárně na videoreklamě s Ornellou v hlavní roli.
Jedním z klíčových prvků byla tvář Ornelly, která vzbuzuje důvěru a pomáhá odstranit bariéru nedůvěry.
Ornella ve videu ukázala, jak BOOBEE Tapes skutečně fungují, což si získalo pozornost potenciálních zákazníků.
Reklama pracovala s touhou po dokonalém dekoltu za všech okolností a ženám ukázala, že v „tom” nejsou samy.
Odvážná značka, odvážná kreativa
Kampaň běžela v červnu a kromě videa jsme se pustili do zkoušení dalších kreativ se zaměřením na slevové kódy a svatební sezónu.
Cílem samotné kreativy bylo (opět) vyvolat emoce a apelovat na touhu „být krásná a žádoucí”.
Testování nám vyhodilo jasné výsledky. ⬇️
Odvážná. Kontroverzní. Žádoucí. Na párty i na svatbě.
Test ukázal, že jiné kreativy fungují lépe než banner s recenzemi. Normálně skvělá věc, v tomhle případě ale recenze a fotky „nějaké pásky” prostě nefungovaly.
Kromě reklamy s Ornellou jsme testovali také videa s influencerkou Yen Cao, která se zúčastnila reality show Survivor. Překvapilo nás, že video s titulky mělo horší výsledky než bez titulků. Další důvod, proč vždycky všechno testovat a nespoléhat se na „zavedené postupy”.
Výsledky testování videa s titulky a bez
Spustili jsme také dynamickou reklamu, se kterou to dopadlo podobně jako u recenzí. Tady jsme to ale předpokládali, protože u e-shopu s tímto typem produktů se většinou dynamika nechytí. Ale víte, jak se říká: “Důvěřuj, ale prověřuj.” Aktuálně máme spuštěný dynamický remarketing, který funguje a za nějaký čas dynamiku otestujeme znovu.
Škálování
Samotná kreativa žádnou kampaň nezachrání. Úspěch stojí na číslech, celku a testování. K maximalizaci dosahu jsme využili různé kreativy a zaměřili se na broad audience a strategii 4v1.
Strategii 4v1 vymyslel před pár lety Honza Bartoš. 4v1 kombinuje akvizici a remarketing v rámci jedné kampaně. V rámci 4v1 používáme cílení na návštěvníky webu (WCA), interakce na IG a FB (ECA) a podobná publika (LL) a to vše optimalizované na nákup. Z pohledu marketingu sice nedává smysl míchat hot a cold publika – každý je v jiné nákupní fázi. Je to kombinace nejlepší kvality (návštěvníci webu) a kvalitní kvantity (podobná publika a interakce). Tuhle strategii už jsme otestovali na mnoha účtech a funguje. E-shopy se špatnou nabídkou ale nespasí.
Škálování jsme se nebáli. Po měsíci spolupráce jsme se dostali k navýšení rozpočtu o 947,5 %!
Změnili jsme postup vyhodnocování.
Nepřehlédněte V rámci optimalizace se díváme na Meta čísla, ale úspěch se dá měřit jen na celku. Meta může mít super výsledky, ale pokud to není realita, je to průšvih. A funguje to i obráceně. Špatná čísla na Metě nejsou problém, pokud celkový výkon zůstává efektivní.
Zjistili jsme, že můžeme průměrný spend 400 Kč denně navýšit na 4400 Kč při průměrném PNO 25,5 %.
Nárůst v rámci velkoobchodní partnerské spolupráce
Kromě vlastního e-shopu prodává BOOBEE pásky na partnerských e-shopech. V průběhu prvního měsíce spolupráce se prodeje pásek u partnerů díky posílenému povědomí o značce zvýšily o 201 %.
Nečekané problémy a překážky
Snad není kampaň, u které se neobjeví problém. U BOOBEE jsme museli v rámci feedu odstranit fotografie s ňadry. Meta nám produkty blokovala, přestože produkt zakázané bradavky skrýval.
Během jednoho víkendu došlo k pozastavení reklam, protože ze strany banky nedošlo ke strhnutí platby, díky okamžité reakci jsme situaci s klientem ihned vyřešili.
Přes pár problémů, které vyvstanou při každé větší akci, šlo o spolupráci, která BOOBEE přinesla zvýšení obratu a výrazné posílení brandu. A pak že to nejde.
Kdo stojí za dosaženými výsledky?
Na téhle kampani se mnou odvedla pěkný kus práce Markéta Krajíčková. Markét je první ženský člen našeho výkonnostního týmu a do kampaní přináší jedinečný „holčičí“ pohled. Ale nenechte se zmást! Markéta je drsná motorkářka, která si umí sjednat pořádek a na klienty, co nedodržují termíny, je tvrdá jako já (takže radši žádné odklady 😉). Markéta stojí za skvělou prací na UVP a její nápady vždy přináší něco navíc. Úspěch této spolupráce hodně stojí na jejích nápadech a skvělé práci, a já jí za to moc děkuju!
Díky čemu se nám to povedlo?
Strategická změna komunikace. Důraz na emoce, známá tvář Ornelly, která produkt nejen prodává, ale také používá.
Přesahy. Museli jsme pochopit produkt a cíle klienta. Nešlo čekat na to, s čím přijdou, museli jsme přicházet s vlastními nápady a konzultovat kreativu i byznys. V minulosti se moc netestovalo a používalo se jen pár reklam. My to otestovali, navrhli více kreativ a využili různé typy cílení i kampaní.
Testování. Spustit „intuitivně” reklamy s recenzemi nebo produkty nikam nevedlo. Díky testům jsme to včas zjistili a pouštěli ven jen to, co fungovalo.
Tento výsledek byl upřímně jedinečný. Dostat se na taková čísla za pouhý měsíc není běžný standard. A než dosáhneme všech cílů, které jsme si stanovili, máme před sebou ještě spoustu práce. Úspěch navíc nestál jen na naší práci – obrovskou roli sehrála i majitelka a influencerka Ornella, která výrazně pomohla zvýšit dosah. A za nás by byla chyba její tvář nevyužít.
Ale pravá výzva nás teprve čeká, protože škálování a udržení výsledků bude vyžadovat ještě spoustu dřiny.
Na blog píšu pravidelně nepravidelně. Aby vám žádný z mých nepochybně skvělých a praktických
článků
neutekl, doporučuji nastavit jejich odběr. Každý nový text vám pak hned po vydání pošlu přímo do
e-mailu.
Stovky milionů vydělaných v reklamách, tisíce komplexních kampaní a desítky tisíc hodin práce na stovkách reklamních účtů.
Honza klikal svou první kampaň na Facebooku, když ještě ani Mark Zuckerberg netušil, co mu roste pod rukama. Po 10 letech jsem založil firmu, která spravuje reklamní účty pro klienty jako je Aktin.cz, Zoot.cz, Trezor.io, Maxima Reality nebo Rybízák.cz. Díky zkušenostem ze stovek projektů radí Honza klientům i s marketingovou strategií, dalšími kanály a celkově byznysem. Všechno s cílem zlepšit výsledky.
Přiznejme si to, rychlé akce jsou o slevách nebo benefitech. Jasně, neměla by na nich stát celá vaše marketingová strategie, ale můžou skvěle nakopnout váš byznys. Zjistěte, jak z nich na Facebooku vytěžit maximum.
Existuje milion rad a návodů, jak na Facebooku vydělat bambiliony. Mají ale jeden společný problém - většina nefunguje. Proto jsme se rozhodli začít sdílet, co funguje v Čechách nám. Můžete si z toho vzít inspiraci a použít to ve svém byznysu. Minulý rok jsme nějakou kačku na Facebooku utratili a o zkušenosti se rádi podělíme.
Tohle nebude první článek na tohle téma, co přečtete. Pravděpodobně ale první, co vám dá konkrétní tipy k Facebook reklamě. Sepsali jsme náš postup u klientů v době krize. Tak nažhavte myšítko a jdeme na to.