Jak maximálně vytěžit rychlé akce ve Facebook reklamě
Přiznejme si to, rychlé akce jsou o slevách nebo benefitech. Jasně, neměla by na nich stát celá vaše marketingová strategie, ale můžou skvěle nakopnout váš byznys. Zjistěte, jak z nich na Facebooku vytěžit maximum.
Přiznejme si to, rychlé akce jsou o slevách nebo benefitech. Jasně, neměla by na nich stát celá vaše marketingová strategie, ale můžou skvěle nakopnout váš byznys. Zjistěte, jak z nich na Facebooku vytěžit maximum.
7 pravidel Flash akcí ve Facebook reklamě
Než se pustíme do pravidel, akce rozdělujeme v týmu podle doby trvání.
Flash (rychlé) akce = hodiny až 2 dny
Krátkodobé akce = 3-7 dnů
Střednědobé akce = 8-30 dnů
Dlouhodobé akce = 30 dnů a víc
Tento článek a část videa ze Shoptetu, je zaměřený na ty nejkratší.
1. Bez cíle to prostě nejde
Je důležité si uvědomit, co od akce očekáváte a čeho chcete dosáhnout.
navýšit obrat
navýšit zisk
uvolnit cashflow
vyprodat “ležáky” na skladě
zbavit se zboží před expirací
…
Podle cíle připravíte celou akci. Výši slevy(benefit), segment produktů nebo rozpočet, který chcete investovat.
2. Nabídka je pořád NEJDŮLEŽITĚJŠÍ
Nabídkou nemyslím “co nabízíte”, ale “jak to nabízíte”. Zamyslete se nad nabídkou z pohledu zákazníka a hledejte poměr mezi atraktivitou nabídky a cílem akce. Kromě slev můžete vymyslet dárky k objednávce, dopravu zdarma, 1+1 a tak dále.
3. (Ne)oznamujte akci předem
Je cílem maximalizovat počet prodejů? Tak nemá smysl akci oznamovat moc dopředu. Spíš ji natáhnout na více dní.
Při výprodeji zboží před expirací je lepší dát maximální slevu. Radši buďte na nule nebo lehce prodělejte, abyste uvolnili peníze ze zboží. Pořád lepší, než ho vyhodit.
Pokud chcete dohnat cashflow vyprodáním nějaké sekce produktů, můžete akci oznámit pár dnů dopředu. To vám dá čas oslovit víc lidí za nižší cenu a zároveň na to můžete připravit sklad, web, atd.
4.Kreativa má být o výkonu
Cílem rychlých akcí je prodej, brand musí jít na druhou kolej. Jasně pokud jste opravdu TOP značka dejte tam logo, ale nedávejte tam hromadu dalších věcí jako claim, mise, poslání atd… Cílem je lidem předat co nejjednodušší sdělení.
Velkému nápisu o slevě se nevyhnete. Lidi prostě skenují a vy do nich potřebujete dostat zásadní informaci co nejrychleji. Stejně to platí o textech. Tady je pár příkladů.
5. Nastavení a optimalizace
Čím kratší akce, tím víc plánujte. Hlavně u jednodenních akcí nastavujte kampaně ideálně 2 dny předem s datem začátku. Díky tomu máte jistotu, že Facebook stihne reklamy schválit..
Dřív jsme, společně s Facebookem, tvrdili, že je lepší nastavovat rychlé akce na kliky, protože se konverzní kampaně nestihnou zoptimalizovat. Dneska to vidím jinak. U Flash akcí kombinuji konverzní kampaně s kampaněmi na kliky a imprese. Optimalizace na klikance osloví jiné lidi ve stejném publiku než kampaně na konverze a imprese dokáže za pár korun dostat informaci o akci k obrovskému množství lidí.
U impresí nestřílejte na slepo. Je nutné dobře zvolit cílovku, aby se reklama dostala ke správným lidem. Jinak to Facebook ukáže těm nejlevnějším a ti většinou nenakupují.
Nastavení akce ve Správci reklam může vypadat třeba takhle.
6. Správce reklam ani Google Analytics nestačí
Správce reklam i Google Analytics reportuje se zpožděním a nevidíte v nich zrušené ani nezaplacené objednávky. Při vyhodnocování koukejte do CRM. Tam máte ta nejpřesnější data. Škálovat (zvyšovat rozpočty) je nejlepší z pohledu celku, tzn. dal / vydal.
Představte si, že se akce povedla, celkové PNO je 15 % z domluvených 20 % a potřebujete dohnat objem. V takovém případě můžete zvyšovat rozpočet Facebooku, i když má PNO 30 %.
7. Buďte na drátě
Jsou věci, které nevykoukáme ani ze CRM e-shopu. Třeba, že nestíhá sklad nebo jsme špatně spočítali počet kusů klíčového produktu. Stát se může cokoliv, proto je důležité být v kontaktu. Standardně kontaktujeme klienta 2x-3x denně při jednodenní akci a zjišťujeme, jestli je všechno, jak má.
Nečekejte, že čísla přijdou sama, běžte jim naproti a testujte.
Na blog píšu pravidelně nepravidelně. Aby vám žádný z mých nepochybně skvělých a praktických
článků
neutekl, doporučuji nastavit jejich odběr. Každý nový text vám pak hned po vydání pošlu přímo do
e-mailu.
Stovky milionů vydělaných v reklamách, tisíce komplexních kampaní a desítky tisíc hodin práce na stovkách reklamních účtů.
Honza klikal svou první kampaň na Facebooku, když ještě ani Mark Zuckerberg netušil, co mu roste pod rukama. Po 10 letech jsem založil firmu, která spravuje reklamní účty pro klienty jako je Aktin.cz, Zoot.cz, Trezor.io, Maxima Reality nebo Rybízák.cz. Díky zkušenostem ze stovek projektů radí Honza klientům i s marketingovou strategií, dalšími kanály a celkově byznysem. Všechno s cílem zlepšit výsledky.
Rád bych vám dal radu, jak se 100% vyhnout zablokování nebo jak ho ÚSPĚŠNĚ vyřešit s podporou, ale taková rada neexistuje. Riziko blokace visí nad každým účtem, i když dodržuje všechny podmínky Facebooku. Proto jsem sepsal tipy, jak ...
Existuje milion rad a návodů, jak na Facebooku vydělat bambiliony. Mají ale jeden společný problém - většina nefunguje. Proto jsme se rozhodli začít sdílet, co funguje v Čechách nám. Můžete si z toho vzít inspiraci a použít to ve svém byznysu. Minulý rok jsme nějakou kačku na Facebooku utratili a o zkušenosti se rádi podělíme.
Předchozí agentura klientovi řekla, že má nereálné cíle. My po měsíci zvedli obrat BOOBEE o 308,6 %, měsíční objednávky navýšili o 295 % a spend na účtu navýšili o 947,5 %. Cena za proklik se snížila víc než polovinu a povedlo se nám vyprodat zásoby. Už na začátku jsme viděli, že problém nebude jen v Metě a bude to třeba vzít „od podlahy”. Komunikace na webu, pochopení cílovky, celkové změny v propagaci značky... Úspěch ovlivnilo také důsledné testování, které přineslo nečekaná data. Vzali jsme to od základů a ukázali, že když se nad tím přemýšlí, tak to jde. Jak se nám to povedlo?
Líbí se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli