6 minut čtení
Jak a proč rostou naši klienti?
Koukněte se do zákulisí našich strategií a taktik pro reklamy na Facebooku. Uvidíte konkrétní příklady, které přivedly měřitelné zlepšení u našich klientů.
Tohle nebude první článek na tohle téma, co přečtete. Pravděpodobně ale první, co vám dá konkrétní tipy k Facebook reklamě. Sepsali jsme náš postup u klientů v době krize. Tak nažhavte myšítko a jdeme na to.
7 minut čtení
Tohle nebude první článek na tohle téma, co čtete. Upřímně jich je tolik, že do tolika ani neumíme počítat. Většina z nich byla ale dost zmatená. Asi jako informace o časech nákupů pro seniory. Rady typu - “když to nefunguje, tak to vypni” jste už slyšeli 100x. My vám ukážeme naše konkrétní postupy.
Normálně kontrolujeme účty zhruba třikrát týdně. Teď je to i několikrát denně. Zároveň denně koukáme do Google Analytics (GA) na celková čísla. Je důležitý vědět, jestli to klientovi tržby rostou nebo klesají. A to ze správce reklam není vždycky znát. Zároveň komunikujeme s klientem víc, než s vlastní ženou. Potřebujeme vědět, jak na tom je. Věci jako vratky nebo zaseknutou dodávku totiž z GA nevyčteme.
Součástí opatření je i kontrola PNO ostatních kanálů nebo dohled nad PNO pro celý e-shop. Aktuálně věnujeme klientům víc času. Neřešíme hodiny navíc. Děláme, co je potřeba, aby to zvládli. A teď to hlavní...
Prodej zážitků nebo oblečení teď moc nefrčí. A jaká byla první reakce, když šly kampaně do prdeháje? Přesunuli jsme rozpočet do nejvýdělečnějších kampaní. Zbytek současně snížili nebo utli. Když to nestačilo, přišel plán B, C, D,... víte jak to myslíme.
Zaměřili jsme se na menší publika s větším potenciálem pro nákup. Hlavně Value Based Lookalike (VLL) publika z konverze nákup. V normální době máme v akvizici publika 1 mil.+ a podobná publika používáme i 10 % (jsou větší rozpočty a na to Facebook potřebuje prostor). Teď v krizi cílíme na VLL 6-10 % jen u opravdu velkých klientů (měsíční rozpočet 100 000 Kč a víc). U zbytku používáme VLL 5 % a méně. Kvůli zmenšení rozpočtu a okruhu cílení se snížil objem transakcí. Daří se nám ale +- udržet PNO. Sice to není hitparáda, ale přivádíme alespoň nějaký obrat.
Máme klienty, u kterých šel výkon akvizičních reklam pod přijatelnou hranici. Zkoušeli jsme všechno možné, ale nedařilo se nám dosáhnout požadovaných výsledků. Když se tak stalo, řešili jsme s klienty, jestli má smysl reklamu nechat nebo ne. Facebook sice jako celek může být v zisku, ale je možné, že akvizice na jiné platformě funguje lépe. V tom případě přesuneme většinu rozpočtu tam.
S malým rozpočtem jde ruku v ruce málo událostí. V těchto případech spojte publika návštěvníků webu (WCA) a lookalike (1-3%). Jasně, podle některých “specialistů” to nebude dávat smysl, ale … Facebook není pitomej. Skupinu analyzuje jako celek a najde nejperspektivnější lidi. Vyřešíte tím nízký počet konverzí na sadě reklamy a zároveň dáte Facebooku větší volnost. Zatím to jen testujeme, ale výsledky vypadají dobře.
Za klienty se rveme a koušeme jako Mike Tyson. Ani to, bohužel, vždycky nestačí. I my máme klienta, který to zapíchnul. Řekl nám, že to kvůli pár objednávkám nemá smysl. A tak jsme vypnuli kampaně a začal šít roušky. A toho si ceníme, protože má nejenom srdce na správným místě, ale taky umí šít!
Říkáme, že nejsme agentura ani obyčejní freelanceři. Jsme partneři do byznysu. Proto jsme klientům se snížením obratu snížili i fakturaci. Některým i o 50 %. A těm, co jsou úplně v prdeháji, posouváme splatnost.
Rád bych poprosil markeťáky. Vyjděte klientovi maximálně vstříc. Ponižujte fakturace, odkládejte nebo rozdělujte platby na víc částí. Protože až tohle pomine, vrátí se vám to. A taky máte větší šanci, že o klienta nepřijdete.
I když nabízíte něco, co nefrčí, není to ztracený. Můžete se (spíš musíte) přizpůsobit. A teď nemyslíme začít se schovávat do bunkrů.
Náš klient Himalife prodává oblečení z Nepálu. Když přišla krize, stopli výrobu oblečení a začali šít roušky. Hodně toho rozdali lidem z IZS a zbytek prodávali po 20 Kč/kus. Část zákazníků si k nákupu něco přidala, protože platili poštovné. A díky tomu i něco málo vydělali.
Navrhovali jsme, aby roušky prodávali dráž. Klidně za 50 nebo 100 Kč. Né, nejsme hyeny. Jde o to zamyslet se z druhé strany. Jako podnikatelé mají náklady. A díky vyšší ceně by alespoň část pokryli. Ať už by to byl nájem, zaměstnanci, materiály nebo něco jiného.
Veronika s Ondrou z Himalifu ale ukázali charakter. Vykašlali se na svoje podnikání a chtěli maximálně pomoct. A za to jim patří obdiv a obrovský dík.
Pořád si myslíte, že je to hyenismus? Podívejte se na tohle video...
S originálním řešením přišlo i Renovality. Firma, která prodává kosmetiku a kosmetické oleje. Když přišla pandemie, urychlili výrobu plánované řady doplňků stravy. A když říkáme urychlili, myslíme to vážně. Produkt byl na shopu asi za 2 dny. A za nižší cenu, než v lékárnách.
Máme klienty, co raketově rostou. A jaký je rozdíl mezi zkušeným markeťákem a člověkem, co prošel 2 kurzy a napsal si na web FACEBOOK SPECIALISTA? Dokážeme z toho vytěžit maximum.
Součástí toho všeho je navyšování budgetů, bidů a hledání nových produktů do reklam. Někde dokonce i rozjetí nových trhů. Příkladem je e-shop s elektronikou, po které je teď poptávka. Naším cílem je investovat maximum, abysme co nejvíc vydělali. Díky jednoduché strategii jsme se z útraty 40 000 Kč dostali na 100 000 Kč týdně. Jak jsme to udělali?
Rostoucími obory jsou - elektronika, hry, vzdělávání nebo doplňky stravy. Máme jednu raritku. Bláznivě nám roste klient, co prodává doplňky stravy na vlasy a nehty. Můžete nám dámy prosím vysvětlit, jak je tohle možný? :-)
Máme dva maximálně reálný scénáře a oba celkem pozitivní
A teď vážně. Pokud vám to situace dovolí, přistupujte k reklamě jako k přípravě na sezónu. Buďte vidět, plňte si publika a až přijde správný čas, využijte toho. Máme informace přímo od Facebooku, že návštěvnost v ČR vzrostla cca o 20-30 %. A protože firmy snižovaly investice do reklamy, je Facebook reklama o dost levnější. Otázka je, jak téhle příležitosti využijete vy i vaši klienti.
Líbí se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli